Clubduik Dive4Life Siegburg (09/03/14)

Een aantal All-stars gaan duiken in Duitsland.

Een bende van 14 duikers uit een Wommelgemse duikclub gaat eens duiken op Duits grondgebied. Normaal vertrokken we met 15 , maar onze duikschoolleider moest verstek geven door de ziekte van zijn dochter.

005-siegburg-2014 002-siegburg-2014 004-siegburg-2014 003-siegburg-2014 006-siegburg-2014 001-siegburg-2014

1 1*I , 5 3*D’s , 2 2*D’s , 4 1*D’s en 2 beginners zijn het gevarieerde groepje duikers dat een duikje gaat nemen in Dive4Life te Siegburg. Afspraak was om 07u00 aan het fruitkraam Cools op het rond punt te Wommelgem. Iedereen was daar op tijd.

Bagage werd in de auto’s geladen , duikers werden verdeeld in de verschillende auto’s. 07u20 zijn we dan ook echt vertrokken voor een iets meer dan 2 uur durende rit naar Siegburg. Onderweg toch even een pitstop gehouden om een koffietje te drinken , een plasje te doen en een koekje te eten die Olga bij had. Als ik het goed heb zijn we aangekomen om 10u05 bij het duikbad.

Daar verliep dit jaar de organisatie en papierenwinkel wel naar behoren. Het ging dit jaar ook al veel vlotter met mijn duits en hun engels. Iedereen kreeg zijn gevraagd lood , Alain kon daar ook een wetsuite huren en ons duikavontuur kon beginnen.

Een kleine briefing door mezelf gegeven verliep eigenlijk makkelijk.

• Thomas duikt met Alain en Veerle
  • Danny , Pascal , Olga en ikzelf ontfermen ons over Linda , Luc G. , Toon en Sam
  • En Sooi , Luc J. en Dirk mogen samen onder water gaan.

In totaal werden er 4 duiken gemaakt. Sommige deden er wel 5 ( zij hebben nog een duikje gedaan wanneer de andere hun shnitzel hebben opgegeten ).

Het verliep allemaal rustig en relaxed. Wij doen dit precies al jaren. 🙂

Rond 18u30 werden alle logboekjes ingevuld en werd er besloten richting Wommelgem te vertrekken. Alleen het verzamelen van het lood verliep zeer moeilijk. Thomas kreeg zijn CMAS-kaartje niet terug omdat er te weinig lood werd terug gebracht. We moeten dit volgend jaar anders oplossen. Uiteindelijk kreeg Thomas toch zijn kaartje.

Ik denk dat wij rond 21u20 terug op het rond punt stonden om afscheid te nemen van onze buddy’s. Ik denk dat iedereen toch een leuke dag heeft gehad en toch een paar toffe duiken heeft gedaan. Hopelijk kunnen we deze activiteit volgend jaar weer inplannen.

Rest mij nog de chaufeurs te bedanken om iedereen veilig te transporteren , en dit belangeloos. Alsook de dochter van onze duikschoolleider beterschap te wensen. hopelijk kan hij volgend jaar wel mee.

Uw verslaggever,
WERNER